~*~Moi~*~

Alla inlägg under juni 2009

Av Nina - 29 juni 2009 23:36

idag har jag agerat det snälla barnbarnet och städat hela huset (eller så mkt vi hann på 14 timmar...) tillsammans med mamma hos mormor o morfar. Men vi ska dit snart igen o köra de rum inte hann idag. Grundlig städning blev det, då de är gamla nu och inte orkar så mkt.


Dagens bästa kommentar kommer ändå ifrån morfar, när han håller på att bära in massa saker vi har hängt ut på vädring i trädgården. Då kommer han o bär på överkast, kudde och någon form av gosedjurs Mus som de har haft på sängen i alla tider. 


jag: Oj, ska jag ta något?
Morfar: Nä, jag är stark.

Jag: Jag kan ta musen i alla fal

Morfar: Låt bli musen, det är det närmsta en mus jag får komma nu för tiden. hehehe


hahaha

 Och där fick ni förklaringen på varför jag är som jag är kanske...??? ;-)

Av Nina - 28 juni 2009 14:29

...Näe, det gör jag inte.


Igår var den märkligaste av märkliga kvällar tror jag. När jag är påväg hem ifrån krogen så suger en gammal "fling" tag i mig och undrar om han får säga en sak... ja visst...


Han: Du fattar väl att jag älskar dig?

Jag: *Ser ut som ett frågetecken....*

Han: Du fattar väl det? Och att jag alltid kommer att göra det?

Jag:*Ännu mera frågeteken och väääldigt stora ögon*
Han: jag ville bara säga det, så du vet det.

jag: Nu ska jag gå o äta. Hej då.


Jag måste ju missat något fullkomligt...eller han...Att det var ÖVER ETT ÅR SEDAN vi träffades sist...men jojo, så är det. Och jag som inte ens visste att det var något seriöst vi höll på med. Nu vet jag, det var tydligen det... och är tydligen fortfarande...?!



Av Nina - 27 juni 2009 16:38

...första ölen är nu öppen ;-)
Och snart startar vi grillen, och solen skiner. Kan det bli bättre??? Tror faktskt inte det.

Av Nina - 27 juni 2009 08:02

jag tror minsann jag har blivit vuxen idag. det bara måste vara vuxen poäng på att stiga upp så här tidigt o städa. jag har redan skurat badrummet både på avigan och rätan typ, dammsugat och hängt in tvätt. Och nu sitter jag o dricker en kopp kaffe innan jag ska fortsätta. sen ska jag ju jobba senare till på detta!! känns bra, kan jag dricka öl med gott samvete ikväll igen ;-)


Nästa veckan ska jag nog upp med tuppen igen och skura på med min grumme! Grumme luktar gott!! Det luktar RENT!!


vad tycker ni jag ska grilla för kött ikväll??  ska jag kanske grilla några champinjoner oxå?? Tror minsann det *mumma*

Av Nina - 27 juni 2009 06:51

Grattis, Grattis, Grattis, Grattis, Grattis, RICHARD!!!!

Idag blir lille Richard 24 "jordsnurr".


              



 

Tippen, om du läser detta, kom ihåg att gratta richard i dag!!! ;-)


(så det inte bli som när vi grattade honom en månad för sent!!  Hur fan vi nu lyckades med det?!)


Av Nina - 27 juni 2009 06:50

Försten, om det möjligen skulle ha undgått någon så är Mikael Jackson död! Bisart på någotvis att han är död, men han är minsann inte min favvis, men ändå lixom...



*David Cook gör en grym version av Billie Jean

.

Av Nina - 27 juni 2009 06:38

Här sitter jag pigg som en lärka när klockan är halv sju, en lördag morgon!! Och jag börjar inte jobba förens halv tolv. Är det inte typiskt??? Ska till läggas att jag varit vaken sen halv 6...


Igår tillbringades ju kvällen på karlmans, som verkligen samlade på sig minus poäng på grund av den fruktansvärt dåliga servicen. Det var skrämmande!! Vi fick sitta och vänta i säker 45 minuter på att få beställa en ny öl!! De kom inte o plockade tomglas eller något, fasten de såg att vi försökte få ögonkontakt med dom. Och nej, det var inte bara vi som tyckte det var kass service. Jävulskt dåligt. Ändå satt vi snällt kvar och väntade på ölen, och betalde så snällt så...   Bättre får de minsann sköta sig ikväll, annars blir det nog inget mera karlmans för vår del.


 Ser ni de tomma glasen?? Som vi t.o.m staplade för att de skulle synas tydligt. Eller som Carro erbjöd sig kasta i golvet för att få uppmärksamhet ;-)


 

 Johan poängterar att det är farligt att röka...

Men ska minsann lära sig iaf, så carro ställer upp som den goda flickvänen hon är och ger honom sin...

 


 Kallt som tusan blev det igår kväll! Tur det fanns en filt jag kunde krypa in o värma mig i, i väntan på mera öl ;-) Pickisen värmde mig lite oxå, snäll hon ;-)




 ...såhär blir man om man dricker irish-Coffe, så passa er barn! ;-)


Nä, nu ska jag passa på att stryka lite o hänga in kläderna när jag ändå är vaken!!





Av Nina - 26 juni 2009 17:23

juppe-di-dupp, ikväll blir det en liten slurk öl på Karlmans i solen igen. Härligt, härligt, men farligt, farligt;-)

Vad ska ni andra hitta på för busigt ikväll?

Ovido - Quiz & Flashcards