~*~Moi~*~

Alla inlägg under september 2008

Av Nina - 30 september 2008 19:13

Jag, Livve, Mikaela och Anette har varit på ikea idag.


I restaurangen på ikea utspelar sig följande supersmarta dialog...

Vi har precis pratat om att Livves familj är katoliker och därför inte firar julafton som vi andra tre gör...och jag håller på att fråga ut livve om varför påven heter som han heter och allt annat mellan himmel och jord angående katolikerna när jag säger följande...

Jag: Egentligen förstår jag inte varför jag förväntar mig att du ska kunna svara på alla mina frågor om katoliker, för hade du frågat ut mig om kristendommen hade jag inte kunnat svara på ett skit


Här stirrar både Mikaela och livve väldigt stor ögt på mig i ca 2 sekunder, innan de brister ut i ett hejdundrande asgarv (..som gör att halva restaurangen vänder sig om och frågar om jag menar allvar...)..EH, ja, ser jag ut och skojar tycker jag på...


Tydligen är det så här att påven är katolik, ja, MEN(!!) det är även så att katoliker är en gren av kristendommen...?!?!?!? SAY WHAT?!

Och vem fan visste det??? Inte jag...

Här någonstans kommer Anette tillbaka efter ha varit på toaletten och frågar vad vi skrattar så mkt åt (för nu har jag med börjat skratta hysteriskt när jag inser min tabbe....) så vi förklarar...men då kläcker hon följande...

Anette: VA?! Men, har de en egen bibel då?

Jag(som nu vet att de även har en bibel): Ja, Koranen!

Anette: JAHA!!!


Så, resten av dagen har vi garvat åt min och anettes extremt fina religionskunskap... och i bilen hem börjar vi utfrågningen på nytt... det visas sig att katoliker går till KATOLSKAkyrkan...egentligen ganska uppenbart. Jag trodde Synagogan.



Senare ikväll när Mikaela och jag är hemma och titta på TV:


På tv visas "vem vet mest" och vi tittar när frågan är

"Vart kommer osten appelzshaster(eller hur det nu var) ifrån?"

Svaret är Schweitz.

Mikaela: Öh, jaha, och vem är osten appelzshaster da??

jag: eh VA?

Mikaela: ja, vem är Osten appelzshaster?

Jag: HAHA  VEM det är??

Mikaela: ja... *tänker till två sekunder*...JAHA(!) OSTEN...nu fattar jag..


Nå, någon som känner Präst Osten?

Av Nina - 29 september 2008 20:46

Jag dammsuger nästan varje dag. bara så ni vet-

Av Nina - 29 september 2008 20:16

okej, följande dialog utspelade sig mellan mig och en kompis tidigare idag.


Kompis: Åh, nu gick solen i moln, då måste jag ta av solglasögonen. jag hatar när folk har solglasögon på sig när det inte är sol. Som i går på flygplatsen så var det en karl som hade solglasögon på sig INNE!!

Jag: Han kanske var blind...?
Kompis: Näääääääe, han var inte så gammal.

 Jag: HA HA HA HA HA HA HA HA HA HIHIHIHIHIHIH HAHAHAHA HIHIHIH...

åtta timmar senare....hehe he..


Nå, vem var smarta kompisen denna gången?

1. Mikaela

x. Anette

2. Louise






Rätt svar: Otroligt nog så var det Mikaela, som kläckte denna djuping....

Av Nina - 28 september 2008 22:31

Så, nu har vi hämtat Mikaela i Kallinge=) Och vi har hunnit äta och titta på en film, och hon har hunnit spilla ut ett glas vatten över hela soffbordet=)  (haha ita, det är inte bara jag som gör sånnt!!!!)


hur som hellst, det jag skulle komma fram till var att är vi satt i bilen hade vi en liten disskution om städning...det hela börjar med att de retar mig för att jag städar ofta. men jag gillar ha det rent.


hur som hellst, min fråga är nu, Hur ofta dammsuger ni? och hur ofta torkar ni era golv??

Jag dammsuger min lägenhet, MINST 2ggr i veckan, och torkar golven 1 ggr i veckan. Mikaela dammsuger en gång i veckan, men torkar inte golven så ofta. Anette däremot chockade mig... hon dammsugger 1 ggr VARANNAN vecka!! Och torkar inte golven 1 ggr i månaden... är jag över nitisk????

Av Nina - 28 september 2008 16:11

Nu ska jag bara städa av badrummet, och hoppa in i duschen SEN, SEN, ska vi åka och hämta Mikaelak på flygplatsen i kallinge!!=)


är hon med på planet, eller bangade hon?=)

Av Nina - 28 september 2008 14:31

Hur tusan kan det alltid bli VÄRRE när jag städar än innan???


Jag har en tendens att slita fram allt från alla tänk bara vråer och rensa o ha mig när jag ska göra den enklaste tänkbara städningen... Varför gör jag så? När jag började städa för 1 timme sedan såg det hyffsat ut, skulle bara plocka in den rena tvätten, damsuga o damma av lite....nu hänger hälften av allt jag äger ute på balkongen och vädras och alla lådor är uttömda på vardagsrums golvet i princip... Hinner jag klart innan vi ska hämta mikaelak tross?? Tveksamt.

Av Nina - 27 september 2008 23:07

jaha, det blev inget partajande idag...kanske lika bra det, bäst att jag vila upp mig sista helgen nu innan min party-polare in crime Mikaelak blir karlshamns bo igen...;-)

Vi har redan bestämmt att näsa helg är party=)  TJOHO!!!=)

pratade företen med karlsson/Changan nyss...tokfull.


Richard och jag har varit riktigt lugna o snälla små ungdomar ikväll=)
Vi åkte hem till min mamma o pappa, där bjöds det på hembakad pizza, kaffe o kladdkaka och en massa prat, trevligt trevligt=)


Lovade ju att aj skulle skriva om den där drömmen med idag...

det var så här:

Jag, Mikaela, Karlsson(inte changan en annan Karlsson) och Pelle satt hemma i mitt kök och dricker rödvin. Då puttar Karlsson ner mitt vin glas, som börjar rulla iväg...ut genom dörren, ner i trappen, ut ur porten och rullar vidare längst med hela XXXXX (vägen jag bor på). Det skvalpar inte över en droppe, jag springer efter mitt glas och jagar det som en tok. det sväger vid ett rödljus och vidare på nästa gata, när jag lyckas komma i fatt glaset är det på väg upp för en lång backe, så jag kastar mig emot glaset och...PRECIS när jag tar tag i glaset så rinner allt vinet ut. och Karlsson bara skrattar och säger att jag inte ska få mera vin. Pelle och Mikaela skrattar bara med sina vinglas i handen och skålar...

Sen vaknade jag.

Vad betyder detta? Någon tolka???

Paj

Av Nina - 27 september 2008 17:23

Lördag...

Idag har jag skrattat så jag trodde jag skulle dö ett tag på jobbet.

Det kom in en liten flicka på ca 2 år, och skulle köpa ett par KAVAT skor med sin pappa. Hon provade ett par kängor, och blev lite kissig...så hon kissade....RAKT NER I SKORNA!!!! Tror ni pappan skämdes? JAPP!

Och jag skrattade nått hejdlöst...fast itne så den lilla flickan såg det så klart! men jag har gått om kring och små myst åt detta hela dagen. Inget hon kan hjälpa, men ack så roligt. det är ju sånnt som hände nrär man är liten=)


Sen har vi haft paj o kaffe ute på gården nu i eftermiddag. jag, richard, Pelle, Karlsson, Haggö och "Utter-gubben". Och ja, det var jag som bakade pajen. Trevligt med lite PICKnick...Pelle gillar snoppord...


Föresten. pappan köpte skorna.-

Ovido - Quiz & Flashcards