~*~Moi~*~

Alla inlägg under maj 2009

Av Nina - 11 maj 2009 23:47

Jag har fått frågan om vad jag har hittat på med min fot egentligen. Och jag ska berätta, men måste då berätta ifrån början.


Det hela började för ungefär 1 år sedan, när jag var ute o festade.

När jag skulle gå hem så trodde jag väl antagligen att jag var Stålmannen eller någon annan odödlig superhjälte.
Det var jag inte.


Nina, alias Stålmannen, gick upp till kamp emot en nedförsbacke på Christoffer Scrödersgatan...(okej, det kan möjligen även ha varit relativt plan mark...)...

Jag förlorade, och CS-gatan bankade fullkomligt skiten ur mig.


Inte nog med att han slog omkull mig, utan när jag väl låg ner, så kastar han en trottoar på mig oxå. Som gör att jag slår hål på båda mina knän rejält. och skrapar händer och dyligt...


Louise, eller som vi passande nog kan kalla Lois (Lane) försökte rädda mig och ville plåstra om mina sår och tvätta mig med ramlösa.

Men Nej nej, inte behövde jag det inte, och skrek nog värre än om det hade varit kryptonit hon försökte tvätta mig med.


Dagen efter vaknar jag iaf rejält mörbultad med en stukad fot som var svullen, skrapsår och blödande sår. Åh, vilken superhjälte jag var...

Foten var svullen och öm ett bra tag och det gjorde O-N-T! Eller som vi hårdingar säger,det var en mindre behaglig känsla...
Efter att haltat fram ett tag med diverse dåliga bortförklaringar till folk som frågade på jobbet. Så kunde jag tillslut gå med olindad fot. Och det har gått bra...Tills i lördags.


När jag (som nu har insett att jag inte är någon stålmannen, och ingen Tarzan heller) ska förflytta mig på dansgolvet så är det någon som råkar dansa in i mig, inte hårt, men tillräkligt för att jag ska råka trampa snett.

Och så var min gamla krigskada uppe vid ytan igen.


Damn you Christoffer Schröder. Damn you.

Av Nina - 11 maj 2009 22:48

Jag som var duktig och fotade en faslig massa i lördags...har ungefär 10 bilder i min mobilkamera idag...varav det ungefär är totalt 3 olika bilder. Resten har jag lyckats slarva bort någonstans.... don´t ask.


 


Däremot kan vi väl vara överens om att bilden på Richard när han klättrar på taket hemma hos Roger är jävligt cool. Tycker bilden var snygg. Sen tycker jag att Richard är kokko i bollen som klättrar på tak 3 våningar upp på fyllan.....Fy Richard Fy ;-)

Måste få citera pelle oxå. Som hade fått frukost på sägen av Pickis i sann födelsedags anda.


Pelle *lutar sig lite mot Pickis och fjäskar lite kärleksfullt*:
" -Jag har hört att när man fyller 28 så får man frukost på sängen 2 dagar i rad..."


Ganska exakt HÄR börjar både Pickis och jag att asgarvar och säger att det är säkert möjlitg att man får..men Pelle fyllde ju 29...







Av Nina - 11 maj 2009 22:26

Får jag lov att presentera Britney, the one and only...



 ...Hon tvättar mobilen i tvättmaskinen hon.


Min kommentar? Man blir som man umgås.

Av Nina - 11 maj 2009 19:00

Asså en viss person kan sannerligen reta gallfeber på mig. En sådan person ska inte få säga sånna saker som personen säger. Det borde strida mot all vett och etikett. Helvete och satan rent ut sagt vad förbannad jag blir på sånnt.


Inget trevligt sällskap idag tror jag...Tur jag kunde gnälla lite hos Pickis innan idag.

-

Av Nina - 11 maj 2009 08:01

hur är det bara möjligt att vara täppt i näsan när hela jag stinker Tigerbalsam?????


min fot gör jätte ont idag.

det är min blogg, alltså helt tillåtet för mig att gnälla loss nu! *nö nö nö nö nö nö* Seriöst så gör det faktiskt riktigt ont när jag går... Vaknade i natt av att den gjorde ont när jag vände på mig i sängen eller något dit åt. Jag är en kladd, så enkelt är det med det. Svullet till tusen är det idag oxå. men nej, jag har inte brutit den. och jag har absolut inga planer på att gå till läkaren med den. Jag vet att de hade gjort precis samma sak som jag själv redan har gjrot här hemma. Fast de hade inte varit blyga för att ta betalt för det. Så därför tänker jag fortsätta kyla, smörja och linda här hemma.


Och lägga 300.- i en kaffeburk.

Av Nina - 11 maj 2009 07:28

Jahapp, du har man varit uppe i snart en timme och tvättat. Duktig man är. Speciellt som helt saknar genen "morgon-människa".

Men kvinnans lott i livet... ;-) så det var ju bara stiga upp o tvätta.

Funderade ringa på hos någon granne här först och ge dom tvättpåsen och be att de hade allt färdig tvättat och stryckit när jag kom hem från jobbet vid kvart över sex sen...men då hade jag nog inte kunnat gå i trapphuset utan att de kastade ruttna ägg på mig sen.



Av Nina - 10 maj 2009 19:21

det blev en liten tripp till flygfältet i Asarum och titta på Amerikans fotboll idag. Changan skulle spela så då fick ju richard o jag pallra oss dit med en Mcdonalds mugg med kaffe och solglasögon på. Dö gött väder att stå ute i idag!

 


Min åsikt om amerikansk fotboll? Jag förstog inte riktigt reglerna... men Guuuuuuud vad mycket testosteron som kokade på planen. De var ju helt galna!! De skrek, de "slogs" och fick bäras av planen...de var ju inte redigt kloka!!!!!!! jag stog mest o tänkte, AJ, AJ, AJ som fan! Hela tiden.


Det var dagens största testosterondos.



 Btw....karlshamn vann.







-

Av Nina - 10 maj 2009 16:47

Så här liten o fin är min knöl på foten... och då har svullnaden ändå gått ner lite...



men...smärta är väl bara vekhet som lämnar kroppen?:-)

Ovido - Quiz & Flashcards