~*~Moi~*~

Alla inlägg under maj 2009

Av Nina - 29 maj 2009 11:44

Dagens roligaste SMS


Pelle: "Nu har vi köpt 2,2 kg kött som ligger i marinad nu. Plus några korvar och baguetter. Bra va?"


När jag frågar om jag ska fixa ltie vanlig sallad oxå inte inte bara potatis. får jag svaret av Pelle


"Är du tokig?! Låt kaninerna ha sin mat ifred!!"


Imorron blir det en överdos i kött!!!  AJ LÖV IT!!!

ja just det, sa jag att vi bara är TRE personer...??


Av Nina - 29 maj 2009 10:34

Brossan ringde o väckte mig imorse....efter 10 är det tydligen lag på att man inte får sova om de över 25 får bestämma?! Vad e felet??


Jag föredrar sova lääänge, gärna vaken på natten men förmiddagen ser jag ingen mening att vara mera levandes på än att jag andas. Om jag inte är på jobbet så klart.


Det känns som att jag hösten 2010 kommer tycka det är jobbigt då när det ska stigas upp tidigt på mogonen. Ska säkert behöva börja läsa BLT i pappersformat och dricka kaffe på fat till frukost... Hujeda-mig.



oro

Av Nina - 28 maj 2009 20:43

Oj, jag blev knäckt när jag kom hemi från jobbet....

TV´n ville inte funka...

 de viktiga kanalerna alltså...1an, 2an och 4an funkade..men hur kul e dom? Tänkte pröva Pickis teori hon alltid kör  "Det har nog gått över tills imorron"  

Men, jag svalde stoltheten och ringde till kundservice efter ett tag, och det visade sig att den hade blivit avaktiverad, så vi fick fixa det tillsammans den i luren och jag. Så nu funkar den igen. tack o lov.



Av Nina - 28 maj 2009 10:21

Vaknade med en rinnande näsa och nysningar och ingen tillstymelse till möjlighet att andas genom näsan...Jag tycker inte om när näsan dummar sig. Men richard sa att han med hade vaknat så här om dagen, men det gick om på 2 timmar. Så vid 12 ska jag förhoppningsvis har fria "nosvägar" igen.


Ska ta o hoppa in i duschen nu, för snart kommer ovanstående nämnda kompis på frulle. Nybakta frallor och kokta ägg och kaffe är inte tokfel det inte.



Så här såg det ut när pickis och jag åt toast för någon vecka sen... Man måste ju testa lite på alla innan man bestämmer sig... Så gör vi.

Av Nina - 27 maj 2009 13:02



                             


idag är det en Converse dag. I love mina Converse. Det bästa med dom är att de inte är som alla andras...svarta och vita... utan mina är i Silver metall, ascoola!


hej o hå, nu blev detta någon form av modeblogg. Töntstämpel på mig. Lova tuffa till mig tills ikväll.


Av Nina - 27 maj 2009 10:41

  • Jag önskar att denna veckan var slut nu. Jag vill ha helg igen.
  • Sen skulle jag vilja vara ledig i 2 veckor, var av jag skulle tillbringa all min tid på bahamas
  • Önskar att alla mina kläder i garderoben byttes ut emot nya och mycket roligare kläder.
  • Önskar att jag var 10 cm kortare så jag kunde knata kring i höga klackar när jag känner för det utan att kunna slicka på toppen på eiffeltornet typ... (okej, jag är bar 1.70..men ändå...)
  • jag önskar mig en ny dammsugare, då jag misstänker att Rolfy är inne på sista andetagen...
  • Jag önskar att när jag kollar mitt konto så ska det stå +5.000 000:- och det ska stå "Till Nina för du är så bra"
  • Jag önskar mig ett eget designat hus på någon fin plats nära en sjö eller ett hav. Självklart ska jag inte behöva lägga ett öre på det.

Sista önskan för dagen.....KAFFE!!!!  


1 önskan av 7 får jag nog ändå vara rätt nöjd med...;-)


Av Nina - 26 maj 2009 22:36

...det är så jobbigt! Är så kaffesugen att jag snart börjar gråta!! Och jag kan ju inte direkt börja dricka kaffe så här sent! Då kommer jag aldrig att somna...vilket ändå kommer bli svårt för att jag sov 3 timmar på soffan tidigare ikväll...*Oops*.. kan jag slå mig hårt i huvudet och hoppas påa tt det snart är mogon så jag kan få mitt kaffe då?


Eller kanske jag kan få oväntat besök?

Av Nina - 26 maj 2009 22:10

Vem e Friss?? Och vad för Pripps Blå ska jag ha? Dricka en öl innan sängdax?

Ovido - Quiz & Flashcards