~*~Moi~*~

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Nina - 18 januari 2009 23:10

okej, igår skulle Pickis och jag dra på oss party stassen och laga lite käk och dricka några öl och ha en trevlig kväll, gå ner till Harrys och mingla runt, snacka skit med folk och ha lite trevligt. 

Hemma hos mig hade vi det skit kul med "Dont stop me now" på hög volym och käkade mat o snackade en massa. Men, när vi kommer ner till Harrys, ja...vad ska vi säga om Harrys Karlshamn nu för tiden egentligen...??
Inget illa om Harrys, för det är inte själva stället som är problemet. Snarare folket.


Allvarligt, vi satt 5 st kompisar och snackade vid ett bord nere i pubben, och ALLA reagerar på samma vis, killar som tjejer.  

Det vi reagerade på var hur folk klär sig när de är ute nuför tiden, inte så mycket killarna (Även o det inte hade skadat om de drog upp brallorna iaf 5cm...gärna 12´cm...)   Men tjejerna?! Kom igen för fan!! Visa lite värdighet!! De flesta tjerna såg ut som om de hade glömt att klä på sig sina byxor eller sina kjolar.... "Kortast klänning(eller förlångt linne) vinner" verkar vara det som gäller.

Det som skrämde oss alla, som alla är mellan 23-30år är att de inte bara "Glömmer klä sig" utan hur de beter sig dessutom. De praktiskt taget slänger sig framför fötterna på killarna och ber och bönar om att bli sedda!!


Jag vet inte, men själv går jag helre ensam hem på kvällen än att känna att jag gjort bort mig till den graden. Kan man inte vara den man är längre? Ska man som tjej bli bortvald för att du råkar ha för lång kjol, eller förlåt -För att du faktiskt har en kjol????


Detta är tredje helgen på rad som vi är där nere nu och säger precis samma saker när vi går hem. Jag känner mig sjukt gammal som reagerar så här, men för fan, komigen!!!


Kan man inte gå ut i ett par jeans och en tröja och ha roligt längre??? Måste man vara klädd i dock kläder?? Skjut mig då säger jag bara.  


PS: Vi hade iaf trevligt vid vårt lilla bord. Alltid trevligt att träffa Findus och Johanna, och vi hade iaf kläder på oss. And we´re damn proud of it too.

Ovido - Quiz & Flashcards