~*~Moi~*~

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Nina - 7 januari 2009 23:17

Sitter och snicksnackar med Richard i telefonen.

han är lite bakomflötet tror jag....Han har missat att de har satt in hans dusch idag...trotts att han har varit inne på toaletten flera gånger... Richard har liten toa.   :-)

Av Nina - 7 januari 2009 18:36

Oh my good...jag slutar aldrig förvånas över folks idioti rent ut sagt. Det är samma sak varje år kring jul och efter jul när det är mellandagsrea. Den värsta sorten av alla människor kommer ur sina mörka stugor, och tro mig, det är mörka stugor. Tror knappt människorna vet om att det finns andra typer av media än radio.
Denna typen av människor tillhör den sorten som samlar ihop hela familjen framför radion på kvällen, tänder några stearinljus -självklart hemmastöpta. Farmor sitter i gungstolen och stoppar strumpor, ev klappar katten. Farfar sitter och röker pipa och barnen tittar förtjust på när pappa försöker ratta in rätt kanal på radion medans mamma hämtar kaffet. Tro mig, det är så de håller övriga tiden av året. Förutom vid juletid.
Då klär de på sig varma kläder, sadla hästen och beger sig in till storstaden. -Joda, för dom är Karlshamn storstad.

Så nu är vi ju då mitt uppe i denna tiden. Den ena dagen efter den andra förvånas man över hur folk resonerar och beter sig.
Somliga människor saknar helt socialkompitens och bara irrar runt och grymtar, andra luktar ladugård (Förra året hade jag en kund som kom in på Dressmann och handlade med koskit på jackan, jo det är sant!!! Fy fan vad han stank). Andra blir arga när vi inte lackar på deras julklappar, för det är ju ingen julklapp om det inte är sånn där stämpel på...jo tjena lixom!!
Vissa ser hyper stirriga ut och mer eller mindre hyperventilerar när de ser folk eller bilar. (Kan bero på att de fortfarande har häst och vagn...kanske även en sån cykel med oroväckande stort framhjul...)
Men allt detta har lite charm, LITE.

Sen har vi då de männisor som lackar ur och blir vansiniga för att vi inte rear varmfodrade skor när det är kallt och snö utan de få vi har kvar är på ordinarie...ehh..gissa själva varför vi inte rear dom.

Eller de som tror att de ska få ett par vattentäta varmfodrade skinnskor med gore-tex för under 500kr

Eller de som tycker det är ett rån när en tröja kostar 299:-

Eller att det är skam och förjävligt att det inte är kvalité i en tröja för 99:- som motsvarar kvalitén av en tröja till priset av 7st sådan tröjor.

Skärpning folk!!! Öppna ögonen, dra ur fetvaddarna ur öronen och kliv ut i verkligheten, Verkligheten utvecklas på ett eller annat vis, både på positivt och negativt. Men bara för att DU väljer att leva i din lilla hydda så stannar inte verkligheten upp och väntar till DU är redo lilla vän.

Av Nina - 7 januari 2009 12:00

Som jag sa här omdagen så var det bra kämpat att få jobba första dagen som arbetslös...idag har jag gjort det igen. idag var det toves tur att bli sjuk. Kräksjuka och förkyld med feber...kul mix. Tur att jag inte har träffat henne på ett par dagar så jag inte behöver bli sjuk..Känns som att jag klarar mig utan Vinterkräksjukan faktiskt...haft en gång och då var det nästan så jag ringde Fonus och bad de hålla en kista till mig.
Men skulle jag få det igen, så ringer jag inte Fonus.
Jag ringer IKEA, PAX garderober är fan så möt billigare än en kista har jag lärt mig. Sen kan ju alla kompisar måla den fin...Smart va???:-)

Jag har ett önskemål om vad som ska målas. Jag skulle vilja att ni målar med mycket färg, och gärna lite blommor och någon zebra eller så...tycker det hade varit mysigt. Sen vill jag begravas naken, med ett lönnlöv för kussemurran.
Så har jag min egen Lustgård!!

Ovido - Quiz & Flashcards