~*~Moi~*~

Alla inlägg under december 2008

Av Nina - 3 december 2008 01:05

fan, kan inte sova i natt heller...sjukt. borde kunna sova i dag faktiskt. men tydligen så är det inte så. Är jag hemma i stan har jag ju saker jag kan hitta på hela tiden om jag inte kan sova. Men inte här inte. Och gå ut och gå är det inte på tal om! Vet ni hur mörkt det blir här???

Om ni blundar hårt, och så tänker ni lite mörkare än så. Så är det ungefär så mörkt som vad det är här nu.


kanske ska slå kullerbyttor ner för trappen?

Eller joddla bland bergen?

Eller ta på mig en pannlampa och hugga en julagran?

Eller se om grannen har en gris jag kan slakta eller en ko jag kan mjölka?

Eller ska jag fortsätta räkna dessa förbannade får som man aldrig somnar av??

Av Nina - 2 december 2008 22:30

nu så, nu är det på väg i rätt riktigt. Gardinerna är sydda....tack tack mammsen=) Tur man har sina päron. Farsgubben har lirat gura och jag har sjunigt...det lät inte så vackert...vi var lite oense om hur tackten och melodin egentligen skulle vara...


Nej minsann, nu är det min sovklocka jag hör ringandes!

tatta!!

G

Av Nina - 2 december 2008 17:33

Nu jävlar är fröken Carlzon på G!!


Fönster är putsade, belysning är uppe (utom sovrummet, måste köpa sladd). jags ka snart åka o jhälsa på mina päron. Och kom på den briljanta ideén att Mamma kan ju hjälpa mig sy min gardin, och det lovade hon göra!=) Så imorron kommer den nya köksgardinen oxå upp!  

underbart,underbart!!

Fick till en cool julbelysning i köket oxå, riktigt nöjd minsann!=) Vilken idé spruta man kan vara ibland!


nu måste jag käka innan mamma kommer. Hon kommer döda mig om hon får veta att jag har ätit en clementin och två pepparkakor endast idag. Oops..

men jag har fått mkt annat gjort=)


hehe...richard fick föresten rycka in o hjälpa mig med stjärnan i vardagrummet...så den kom på plats! Som vanligt varje år...:-)


Av Nina - 2 december 2008 14:42

jag har faktiskt putsat mina fönster nu. Trotts duggregn.


Det satt en tant i en lägenhet andra sidan gatan och tittade på mig medans jag putsade. och jag såg att hon tänkte "Dumma unge, det regnar. Man ska aldrig putsa fönster när det regnar, begriper du inte det, dumma unge?"


Men hon såg inte att jag svor för mig själv "Jävla kärring, ser du inte att jag har mojs på rutan! Jag vägrar hänga mina stjärnor med mojs på rutan"

Av Nina - 2 december 2008 13:10

Igår fick vi upp de mesta av pickis tavlor. Allt utom en spegel faktiskt...problemet med speglen var att den skulle borras upp..och det är en historia i sig. Pappa guidade oss över telefonen, och konstaterade att vi skulle ha en slagborr...han härmade olika borrmaskinsljud -Det var kul!=)

Hon får det så mysigt i sin lägenhet pickisen att jag tror jag ska flytta in.


Smsade lite med pelle tidigare idag, när jag skulle konstatera att jag skulle hänga upp min adventssvärmor i fönstret nu. Blev visst lite fel där...

Av Nina - 1 december 2008 13:04

....och jag hinner bara hälften av de jag borde göra.


följande saker måste göras denna veckan

  • Tokstäda lägenheten, som ärligt ser ut som en soptipp just nu
  • tvätta, även gardiner och dyl.
  • sy mina jävla köksgardiner, som jag skulle gjort för ca 2 månder sedan.
  • Hjälpa Pickis sätta upp lite tavlor
  • Åka och hälsa på mamma o pappa (vilket innebär en hel kväll)
  • Jobba varje dag
  • putsa fönster
  • hänga upp julstjärnorna, som borde hängt uppe i går.
  • Fixa någon form av present till pappa
  • Fixa present till Tove som fyller 35.
  • Och en jävla massa annat.

Hjälpa pickis är prio ett, och det har jag planer på att göra ikväll. Hälsa på mamma och pappa är oxå prio ett, men det är först i morron. Efter dessa två punkter är det bara tråkiga saker kvar...*suck*


Byta liv, någon?

Av Nina - 1 december 2008 00:55

Sådär, då har det varit 1:a advent...Julafton närmar sig med storsteg -GALET!

Pickis kom förbi vid 14 tiden idag, och hör och häpna, idag låg vi inte bara o kollade på tv! Idag gick vi ut på julskyltningen och shoppade lite. Och träffade Richard och käkade lite på stan. Trevligt trevligt=)


Somnade på soffan vid 20 typ..vaknade ett par timmar senare. Inget smart. Så nu har Pelle och jag varit ute och gått i mer än en timme! Härligt med kvällspromenader faktiskt.

Han har haft en utläggning idag om Dagsländor. Han och Pickis hade pratat om det igår kväll, och kommit fram till att de lever ett hårt pressat schema. De ska få in allt som vi gör på 60+ år på en dag. För sen är de döda. Han kom fram till att skulle de försova sig, så får de det jäkligt kämpigt att hinna med allt, om de vill hinna fixa lite hemma och så innan de går ut o skaffa en partner och parar sig, och de ska hinna fixa lunch o allt.  Jag tror pelle har för mkt fritid:-)


Igår bjöd Kalle och Pelle på middag. Snacka om att de imponerade stort=) Mycket god mat, verkligen!! Trevlig kväll med mat o vin. och peter kom med ett fråge spel om musik, I LOVE!!! Sjukt kul!  Har säkert inte med saken att göra att jag vann=) Först vann jag och kalle (The Karlzons), sen körde vi 10 frågor emot varann, så jag var ju vinnaren;-)   I love the smell of victory ska ni veta!


var hemma hos Louise och drack kaffe igår oxå, hennes katt Nemo ser galen ut!!:) Vi bakade, after eight muffins mättande som en hel måltid för tusan!


Nu checkar jag ut!

Ovido - Quiz & Flashcards