~*~Moi~*~

Alla inlägg under december 2008

Av Nina - 7 december 2008 12:23

Lördag igår, jag var en liten tur på jobbet. Hyffsat med folk, men förstår inte folk att det snart är jul???

 Sen gick Pickis och jag en liten tur och käkade, snackade massa hitte på, shoppade lite Thé. Thé är nog min nya grej tror jag...Härlig grej det där med the Thé!!:-)

När jag kom hem dök jag in i mina säng för att sova kudde en stund, annars hade jag varit lagom rolig när vi skulle käka o spela spel.


Det hela resulterade i stället i en energikick som gjorde att jag åkte slalom i köket. pelle tyckte jag skulle ta salsa kurser. -Brossan, lär du mig???

Efter maten började vi spela...då var jag övertrött igen...Skrattade åt ALLT och jag menar verkligen ALLT. Men jag vann!! 3 ggr t.o.m Lifes good to me!!=)   Changan kom upp en sväng och drog lite historier -Galning:)


Sen skulle Pickis och jag se film..Blood Dimond...jag är troligen världens roligaste sällskap just denna kvällen...somnar ungefär efter 20 minuter och sover hela filmen igenom.:(   Men jag hgar dukat upp fin frukost nu, så hon kanske kan förlåta...haha... Inte för hon är så sur, mne ändå.



Av Nina - 6 december 2008 17:55

jag är så trött att jag inte kans luta gäspa. jag har ändå sovit en stund nu, men det hjälps tydligen inte. det är myskläder på för min del ikväll. Film och lite spel med Pelle och Pickis...mina två P :-)


På kvällens meny står kyckling wok med färskpasta. Inte fel det inte!!


jag återkommer lite senare. Är inte alls så full av skrivande nu


CP

Av Nina - 5 december 2008 11:56

min dator har blivit cp, den hänger inte alls med i svängarna. dax att blåsa skiten igen????  


idag har jag tvättdag. Klär mig som en pappegoja. Jag har ett par ljusröda mjukisbyxor, pippigult linne och en gråblå cardigan... Ni förstår att det itne är så vackert va????


jag har gjort en miss i tvättstugan oxå...jag tvättade min ljusa vinterjacka med vita kläder, inget konstigt i det. Bara det att i min jackärm låg tydligen min petrolblå sjal...Min vita tvätt är inte så jätte vit längre, utan lite mera mintgrönt... Ska vi slå ett slag för att mintgrönt är snyggt...?...Snälla....

Av Nina - 5 december 2008 01:33

This is to you my friend...;-)

Av Nina - 4 december 2008 09:59

jag har två saker jag skulle vilja blogga om. Men det känns som det inte är läga för det ännu. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig...

Så vi skippar det.


igår köpte jag ett nytt thé -Lusse Thé. Smakar precis som när man har en lussebulle i munnen...fast utan bullen. Lite skum känsla, men gott som fan!!

kan jag varmt rekomendera. Kmmer bar inte ihåg vad märket heter det kom ifrån. det är i lösvikt iaf...

Av Nina - 3 december 2008 09:40

Då var gardinerna upp hängda, vardagrummet klart, köket ska jag bara torka golv i. Hälsat på mamma o pappa, fixat Pickis tavlor. Listan börjar krympa!!=)  *nöjd*


Sovit 3 timmar och 15 minuter inatt. Jag var asa trött, men kunde inte sova. Är inte det jäkligt skumt?? Och hungrig är jag oxå fortfarande, men det har jag inte tid med. Måste städa färdigt innan jobbet...



Av Nina - 3 december 2008 03:11

När jag inte kan sova, så har min hjärna en tendens till att gå på högvarv och jag funderar endast på väldigt obetydliga och märkliga saker.


Mina funderinga ikväll har varit på


 "Lev varje dag som om det vore din sista"


Skulle inte tro det vore lämpligt för mig!


Följande saker är saker jag skulle försöka göra om jag fick veta att det var min sista dag.


  • Testa om min rånabankerna teori stämmer.(vilket är ett inlägg i sig)
  • Springa naken på stan, bara för att testa känslan lixom
  • Säga exakt det första som poppar upp i skallen, tro mig, jag sållar faktiskt det ibland. Även om man inte alltid kan tro det.
  • Ta en taxi till köpenhamn för att köpa en, kanske två öl. Åka tillbaka hem, och skita i att betala taxin.
  • Äta allt jag älskar, men inte tål -Ska ju ändå kolavippa.

      (Nötchoklad och skaldjur ligger högt upp här....eller stekt torsk)

  • Ha makalöst mycket sex  -Die happy, you know...
  • Ser jag någon som låter sin hund bajsa på gatan utan att plocka upp det, skulle jag plocka upp det och mula hundägaren med det!

Ja, som ni ser så ska jag nog inte leva på det viset.

Sen skulle jag så klart tala om för alla mina nära och kära, vänner som familj hur mycket de betyder för mig. Men det är ju en given grej.

-

Av Nina - 3 december 2008 01:10

Dessutom är jag hungrig.

Ovido - Quiz & Flashcards