~*~Moi~*~

Alla inlägg under november 2007

Av Nina - 21 november 2007 21:57

Har varit ute och gått en sväng med Findus nu ikväll...Snacka om att jag blev chockad när han ringde innan och sa att han kommer hem ikväll!!! han kommer aldrig hem mitt i veckorna utan på fredagarna. Och denna veckan har han varit hemmat vå gånger redan! Kul visserligen, men lika förvånande varje gång=) Vi har iaf diskuterat lite renoveringar o inredningar under promenaden=) Han var sugen på att måla om sitt kök och byta golv -många kul ideér!  Och jag är sugen på att möblera om i mitt vardagsrumsdel=)

undrar om jag ska eller inte...?


På fredag ska mamma o jag åka till karlskrona och shoppa loss lite=) jag måste ha något till julfesten med jobbet nästa helg!
Sen kanske jag vill ha någon kul trasa på mig på kvällen när vi ska hem till Rebecka och fira hennes födelsedag med tjejerna=)

Av Nina - 21 november 2007 19:01

...Nina är fullkomligt oteknisk! Så otekniskt laggd att det nästan är löjligt!! Minsta lilla tekniska miss så ringer jag Richard, ha ha!!  Som nyss, när min skärm la av, musiken spelade på som vanligt...men skärmen var kolsvart!!!

Jag; Skojar min dator med mig?!?! Skärmen blev helt svart! HJÄLP! 

Richard: "Nina, sitter bildsladden (eller vad den nu hette...) i???"

Jag: "Ja, det gör den! Alla sladdar siter i!!!"

kryper ner och kollar lite nogare...

jag:"ehh...iaf alla sladdar som inte har trillat ut sitter i..."

Richard:"Mm...prova sätt i den som trillat ut då..."

Jag: "OJ! Nu funkar det!!!=) Var bra! tack!=)"


En annan sak som är officiell nu är min lilla hemlis=) Jag har sagt upp mig från Dressmann!!! Pga att jag fick ett jobberbjudande jag bara inte kunde säga nej till=)


Nej, nu ska jag äta lite, sen ska jag ut och gå med Findus!!



Av Nina - 19 november 2007 22:08

...ska jag ta tag i mitt liv, på med mina chockrosa diskhandskar och diska loss ordentligt!! Har jag tur slår jag sönder hälften så det inte blir så mkt kvar att diska!!!


Av Nina - 18 november 2007 23:06

jaha, då var ännu en helg till ända...


Fredag: Var oJobbe (måste läsas med gottländskt uttal...). Sen ringde Pelle och undrade om vi skulle leka lite på kvällen, så vi bestämmde att vi skulle se Idol. Sen kom Changan (Christoffer) och Richard oxå upp och lekte med oss!=) TREVLIGT!! jag och tre boys, kan det blir bättre??=)

Vi bestämmde att Amanda är bäst i Idol. jag tycker för sången och killarna för hon är snygg...=)


Lördag: Var o jobbe igen da... Sen var jag, nettski, Mikaela, Pelle, findus och en kompis till Mikaela ifrån dalarna och fikade på briggen=) Vi satt 6st vid ett tvåmanna bord...var många som ville fika på briggen i lördags=)

på kvällen åkte jag till Fridafors och var på fest hos Nicole och Martina som har fyllt 21 resp. 20 år förra helgen!=) Trevligt, trevligt!!  De hade bokat buss ner till Ågatan så vi åkte alla ner till karlshamn och var ute o partajade. Mycket roligt! var inte sugen på det tidigare på lödagen, men det var riktigt roligt!! har visserligen alltid roligt när jag festar med David o co. Och Jocke(!) gud vad länge sedan jag träffade Jocke!! Vi snackade om det och kom fram till att vi måste bättra oss på den punkten. Vi som umgicks så mkt på senaste, träffas knappt nu=( Inte bra...saknar ju lille Jocke DL=)


Söndag: Titta på bilderna och avgör själva...Mått kasst...ett steg från döden trodde jag ett tag. har sånn huvudvärk att det känns som jag åkt på en riktig käftsmäll!! Så det var jag, vattenkannan, tv´n och soffan som har haft lite kvalitetestid idag...  Richard kom upp med frallor så vi käkade frulle! Tack för det richard, du är en ängel!!!!!!=)


Av Nina - 15 november 2007 20:46

idag har jag varit ute konstant sedan 10.30-18:00 ungefär....maja kom vid 10, vid halv elva gick vi ut på stan för att träffa susanne och shoppa och fika lite. Maja skötte sig så fint så=) Satt o lekte lite i vagnen o pratade och charmade ALLA=)

Sen träffade vi Christoffer på stan, och gick runt o shoppade lite, vi tog en tur till leksakshuset(!).  Bra med barn, då kan man gå in utan dåligt samvete=) Men jag vet itne vem som var största barnet om man ska titta på bilderna...hihi...

 Sen kom (mycket sen nu...) Britta och hämtade Maja uppe på torget. Så då passade jag på att berömma maja lite inför mamma för hon var SÅ duktig idag, inget krabb vid varken blöjbyte eller banan ätningen=)


Senare (en annan variant av sen..) kom Pelle och hämtade upp mig för våran promenad + grillnings eftermiddag i Nytorpet. MYCKET TREVLIGT!!

tror faktiskt Pelles hjärta stannde ett slag när han futtade eld på dagens sportbilaga i Aftonbladet...hihi....Men vad gör man inte för att få lite korv?=) Första grillen vi stannade vid var det ingen ved vid...vi gjorde ett tappert försök med små pinnar o liknande..men vi gav upp och gick till en annan där vi hade sett ved=) Då tog det inte många minuter innan det brann en fin eld, och Pelle var mkt nöjd med sina kunskaper=)
Det var lite kallt om mina fossingar...men jag får väl skylla mig själv när jag inte tog kängor på mig.

Föresten, jag ska få en täljd trägubbe av pelle  alá Emil i Lönneberga...ha ha ha....


Snart kommer Mikaela och ska dricka ltie te o snacka massa skit! Shit vad roligt! Var så länge sedan vi träffades!!!! Dåligt samvete för jag inte hann med fikan på stan idag med flickorna...men jag hade redan lovat vara barnvakt och grillning med Pelle...har ju inte träffat girlsen på ett tag könns det som...men det tar vi igen på lördag=)


Puss på er alla, för nu ska jag göra chokladbollar(Negerbollar) till Mikaela och mig=)  

Av Nina - 14 november 2007 22:02

jag har nog tappat gnistan för att gör något vettigt nu tror jag...allt känns B och är tråkigt att göra... Det jag tycker är kul är att träffa mina kompisar o ha kul!! Men enkla saker som att diska står mig upp i halsen...usch!


jag är väldigt besviken på en, eller egentligen 2 i min närhet, men mest en... Jag har inte gjort något galet, jag lever bara inte på sammavis. Men är det fel? Tydligen....men men...


Imorron kommer iaf Majsan-Bajsan och ska vara hos mig igen! Min nya karriär -Lektant!!!=) I LOVE IT!=)

Sen ska pelle kidnappa mig upp till Nytorpet och grilla korv! ha ha! SKOJ! Hoppas det inte regnar/snöar bara...

Har faktiskt fått årets första snö i karlshamn idag!!

Av Nina - 13 november 2007 22:03

...är tydligen uppfattningen om mig när jag drar fram...ha ha ha...Där ser man=)


Idag är en insperationslös dag för mig...tisdag känns ofta så. Visste inte vad jag skulle käka på lunchen på jobbet idag...pulvermos och köttbullar. Köttbullarna hade jag faktiskt rullat själv iaf. Ingen insperation till att fixa det som behövdes fixas varken på jobbet eller hemma. 
Middag ikväll da?? En påse micro popcorn..smart Nina, smart...


Jag har börjat läsa på en ny bok idag -Pojken som kallades för det.

Fy vilken hemsk bok. Fem sidor in i boken började tårarna trilla första gången. Den är sjukt gripande och hemsk. Förstår inte hur en mamma kan göra så mot sitt eget barn! Eller att pappan inte reagerar speciellt mycket! FY vad äckligt!!!


Richard har klippt sig...eller klippt o klippt, han har rakat av sig håret=) Så hans nya keps ska passa bättre. bra val Richard! Blev coolt=)

(Lovade richard att skriva att bilden på honom är INTE tagen hemma hos hans farmor o farfar, utan är tagen i hans nya lägenhet=) *hehe*)


*Fniss* Ulrika fick in en så fin komentar på jobbet idag. Vi stog och packade varor bakom kassan o sanckade lite. Så berättade hon om en fin bröllops-tårta som hon hade sett i en tidning.  "Det var ett sånnt fint band på den, du vet ett sånnt luddigt sidenband!"   

Luddigt sidenband? Say what?! Jag skrattade så jag tjöt när jag fattade att hon menade ett sametsband...=) Lite kul har jag haft idag iaf=)

Av Nina - 12 november 2007 17:03

Igår var det lilla pappsens dag=) Så jag tog mig i kragen och åkte upp till Fridafors med paket till farsgubben...han fick ett par shorts och ett par badbyxor (som blir blommiga när han hoppar ner i vattnet...he he)... Låter skummt när det är minus 4 grader ut, men jag är ine så galen för de ska till Puerto Rico över nyår...Elakt att jag inte får följa med tycker jag=)

Vi tog en tripp till urshult och hälsade på mormor o morfar en sväng med. Kul i träffa dom, var länge sedan. Mormor var mkt piggare nu än tidigare. Hon har äntligen fått en rullator , som hon har vägrat ta emot under flera år, men ÄNTLIGEN! Så varje dag kommer hennes vänninor i syjuntan och hämtar henne så är de ute och går en runda. Hon är mkt piggare och gladare och glömmer inte saker lika mkt -skönt och kul!!


Var tvungen att fota mina kläder igår, hade så mkt färg!! Gult, orange brunt och kopparglänsande leggings(från London)...cooling!=)


Nu ska jag gå och göra Äppelkaka. Richard kommer senare och Christoffer (Se(!) jag kan changan!=) )  Så då ska vi äta äppelkaka och vaniljsås och kaffe till det...*MUMS*


Ovido - Quiz & Flashcards