~*~Moi~*~

Alla inlägg under november 2008

Av Nina - 27 november 2008 23:40

Jösses amalia vad jag har garvat ikväll!!


I mitt lilla badrum har vi drivit salong i kväll. pelle i badkaret(kund), jag står bakom (färgare) och kalle satt på toastolen som min assistent och assisterade med bomullspads och lotion och påsar och grejer.

jag har skrattat så jag trodde jag skulle dö ibland! De två är inte riktigt kloka någonstans har jag konstaterat ikväll=)


Kalle trodde att jag trodde att pelle hade ett huvud som var mindre än en dvärgkanins om jag skulle försöka trä en 2L fryspåse över huvudet på honom...(jag öppnade så klart upp påsen...:)  )


pelle undrade exakt vart på hans huvud jag trodde Låret satt....


Äsch, you had to be there om jag säger som så....=)

Dessutom, det är bakbenet som gör att bullen kommer in i ugnen!!! hahaha

?

Av Nina - 27 november 2008 00:17

Bokade jag tvättid morron? Kan någon informera mig om det?


Av Nina - 26 november 2008 22:57

Hoppsan sa, nu var det redan onsdag kväll. Är inte det fantastiskt så säg!!


Onsdagarna innebär Bonde söker fru och Grey´s Anatomy jö!:-P
Bönderna är ju så pinsamma i bland att både Pickis och jag vill lägga oss ner på golvet under soffan o skrika högt! Men idag var det lite kärlek tror jag misann när Ville blev lite lurig och talade om för peter att han var lite in lööööv!! Mysigt, men även det pinsamt! haha 


Eftersom att det är onsdag idag, så behöver man ju inte vara något snille för att konstatera att det var tisdag igår.

Då jobbade jag på Dressmann. Det var halva priset på ALLT i hela butiken. Folk var galna och skulle köpa ALLT de såg och ltie till i princip. Ita och jag stog i kassan hela dagen. Trotts att det var kö i hela butiken så fick vi en faslig massa beröm av alla knderna att vi jobbade snabbt, och att vi var trevliga och glada emot alla trotts allt folk och stress. Sånnt är väldigt roligt att höra tycker jag. Speciellt en sån dag när man känner att man kanske inte är på charmtoppen mot alla kunder!=)


Annars så har jag fått håret färgat i jaccuzzin i veckan. det var misann en väldigt spännande upplevelse kan jag lova. Pickis agerade så kallad frisör...Slut resultatet blev bra. Men jag var vääääldigt nervös ett tag. För allt hon sa var "OJ!!"  "FAN" "OJ" "SHIT" "Ehh.."  Känndes kanske inte så betryggande nej...     Bästa kommentaren var ändå "men vad fan, det trillar ju bara tillbaka på örat!!" lite smått förtvivlad, när hon rengjort örat och det var färg där igen...=)

*Louise, du gör det mkt bättre:-)


------------------------------------------------------------------------------------------


Bild 1. Pickis försöker ta bort färgen ifrån huden

Bild 2. Jag med färg i håret

Bild 3. Jag fångade granen på bild när den forslades förbi mitt köksfönster på väg upp till torget. Löjligt, jag vet.

Bild 4. Richard och Tippen försöker komma på hur fan de ska sätta upp väven i Richards nya lya.

Bild 5. jag sitter i Chefens stol på dressmann och leker med en stressboll...Det var mkt lugnare idag än i går kan man ju säga....

Bild 6. Ita värsta monstret EVER!!!

Bild 7. Harmoni i min badrumshylla. Enligt Kalle var jag tvungen att ha "FOT" längst ner, för det är längst ner på kroppen. Mycket logiskt, och nu ändrat=)



Av Nina - 24 november 2008 13:05

...jag ser det snöar, det var ju roligt HURRA!!!
Nu blir det vinter nu blir det vinter....!!!



Gud, det snöar för fullt ute nu!!!=) Jag blev alldeles chockad och bara stog och glodde i fönstret när jag såg det! Denna sidan jul har det ju knappt snöat på säkert 5 år!! Jag hoppas på massa snö nu! Då ska vi ut och göra snöänglar pickis och jag!!!=)


Dax att pulsa (jag ska låtsas pulsa för så mkt snö är de inte...) till jobbet!!=) 



Av Nina - 24 november 2008 10:44

Var nere i tvätt stugan nyss....ja, jag vet, jag bokade tid klockan sju...men jag gick inte ner förens 10.... hur som hellst, när jag står och häller i tvättmedel så kommer det in en kvinna i femtio-sextioårs åldern


kvinnan: Har du sett vaktmästaren?

Jag: Näe...

Kvinnan: Vet du vart hon är da?

jag: Eh...näe..

Kvinnan: Okej, jag letar nämligen efter henne förstår du.


Nämen?! Gör du?! Det hade jag ju aldrig förstått i och med att du frågade efter henne.... jag tror och rökte hisch-hasch på det glada 70-talet, och har fått lite men från det...



Av Nina - 23 november 2008 21:22

så där ja!

Då var helgen över. Trevligt som vanligt. Gårdagen var mkt trevlig!!!! Hödde ni ni, det gör vi om nästa helg!=)


tror jag ska duscha lite nu och sen lägga mig o sova lite. Ska upp o tvätta i morron...är det inte dummt att boka tvättid klockan sju?????

Av Nina - 23 november 2008 01:12

Gud vad jag älskar att vinna!!
Speciellt när ingen tror att det var jag som skulle vara den som vann... Vi spelade kunskaps spel!!   Men jag har bara en sak att säga er(!!!) 

UP YOURS!!!!!!!

Jag älskar verkligen att vinna. Finns det bättre saker??

Kalle hade visserligen bara ett poäng mindre än mig, men vad fan spelar det för roll, JAG VANN JU!!!!!=)



Av Nina - 22 november 2008 17:58

Ovido - Quiz & Flashcards