~*~Moi~*~

Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Nina - 4 januari 2008 17:00

så, nu ska jag duscha, för klockn 19 har jag biodejt=)

Av Nina - 4 januari 2008 02:10

Nu när jag ändå är uppe "miss i nassen" så kan jag lika gärna berätta om min dag som vaken....=)


Jag, Mikaela och Anette skulle gå och fika vid 18 (standard med torsdagsfika), rebecka är i Gbg. Så vi knatar upp till Briggen där vi alltid fikar...då stänger de snart, så där fick vi minsann inget käk...rackans...Så vi bestämmer oss för siesta. Men någonstans mellan rulltrappan och torget kom vi fram till att vi skulle åka och hälsa på Köttclownen i stället...sagt och gjort (efter kollektiv shopping på Ica åt mig, ingen rödbetssallad denna gången -YES!) När vi kommer bort till Donken så upptäcker vi ju att El maco är på tillfälligt besök i stan igen!=) Tjoho! Här ska käka mexicanskt på amerikanstvis i sverige eller vad det nu står på skyllten...
Anette beställer först:

Anette: jag vill ha en elmaco meny med cola light

kassörskan: okej, något annat

Anette: ja, glass

Kassörsökan: Tyvärr, ingen glass idag

Anette: VA?! Ingen glass??
Jag och mikaela hör detta, samtidigt som vi ser en GIGANTISK och ful handskriven skyllt (Ser ut som agnes 3 år har skrivit den) på kaffe maskinen som det står "Idag har vi inget kaffe"

Anette får sin läskoch pommes på sin bricka, och kassörskan säger till henne att hon kommer ut med hamburgaren senare.

Anette: VA?! inget papper på brickan?!

Kassörskan: Nej tyvärr, de är oxå slut.

Anette mummlar något och går till ett bord


Nu är det min tur att beställa.

Jag: En elmaco meny

Kassörsökan: Vad vill du ha och dricka

Jag: Cola

Smidigt och bra..=)

men nu vänder sig kassörskan om och säger till de som steker burgarna
"Två Elmaco till min kassa"

Var på Anette kommer springande

Anette: En elmaco till mig!! (nöjd och glad för hennes burgare har kommit)

Kassörskan nu lite irreterad och kort i tonen: jag sa till de i köket. Jag kommer ut med din hamburgare sen.


Jädrigt roligt tyckte jag!!=) tack för du förgyllde min kväll med det Anette, Love you=)

 Mikaelas beställning gick smärtfritt(love u too), så som min, fast hon fick papper på sin bricka, för i den kassan var de inte slut HA HA HA

Dagens slutsats om Donken....antingen har clownen blivit rånad eller borde de sparka den som är ansvarig för bestälningarna....

 -------------------------------------------------------------------------------------


på jobbet idag har jag och Ulrika busat lite som vanligt=) Det är ju januari nu (om ni missade när de sköt raketer....) så då är det sten dött i butikerna, förutom snåljorparna som bara tittar ut denna tiden på året för att endast handla på rean, och gärna dessutom klaga på allt som hänger på rean och försöka få den ännu billigare....suck....

Vi klädde av alla dockorna i skylten kläderna, allt utom slipsar..fotade och skickade till chefen som ligger hemma i vinterkräksjuka. Han tyckte nog vi skulle klä på dom igen...=)

Sen har vi hängt fram lite lite vårkläder som har kommit.
Varpå jag skrattade så jag tjöt när jag såg en kartong med skjortor som ulrika hade skrivit "VÅR SKJORTA" på... Nähä?! Vår? Jag trodde det var grannens skjorta...=)


Näe, nu ska jag ta och sova...eller försöka....


By the way: Varbölder innehåller INTE jordgubbsylt...

Av Nina - 4 januari 2008 01:07

...när man vaknar klockan ett mitt i natten och är sjukt sugen på mjölk och pepparkakor.

Så nu sitter jag här med min mjölk och pepparkakor.

Ovido - Quiz & Flashcards