~*~Moi~*~

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

underskattade ord

Av Nina - 11 februari 2009 23:46

Okej, nu har jag, åter igen, lite för mkt tid att fundera.


och jag har bestlutat att följande ord/fraser borde användas lite flitigare i svenskan. Och kanske även i engelskan om det passar.


  • Möllenö      går även bra att lägga till "...på dig!"

 Passar när som, när man känner helt enkelt


  • Tusan oxå, alternativt Tusan     

  ja, det förstår ni säkert själva.


  • Vollybolly!!

När något är galet eller hel knas...eller när du tycker det känns bra, bara du använder de!!


  • Fy katten, hundans gubbar!

detta är starka ord mina vänner, så använd dom bara när det verkligen behövs.



Och som bubblare:

  • "Ja, jävlar i min låda"  

När du känner dig lite små chockad eller bestämd.


  • "Som en fjärt i rymden"

Det är väldigt viktigt att man använder "fjärt" och inte fis eller prutt.

Används när du vill beskriva hur litet något eller någon är. Eller om du kanske rent av vill beskriva just, en fjärt i rymden.



Kan vi försöka promota dessa orden ihop nu??

 
 
Hanna

Hanna

12 februari 2009 00:04

var fan får du allt ifrån? ;D är alltid kul att läsa din blogg & allt du håller på med! Haha ;D Men vad har stackars kristofer gjort med handen? Stackare! Tur han får hjälp av den riktiga pelle ;)

http://hanniball.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ss

Av Nina - 28 juli 2010 20:35

tja fadderittan lambo!

Av Nina - 22 april 2010 08:14

det är lite mkt just nu, och inte så mycket som är roligt att blogga om. Därför inget bloggande nu heller.... Kanske egentligen är lika bra att lägga ner skien helt, men sen tycker jag ju att det faktiskt är roligt när jag väl gör det....   Nu gå...

Av Nina - 30 mars 2010 18:38

...jag har ju en blogg. Det har jag typ glömt. Jag fortsätter att glömma lite till, tiolls imorron... ...

Av Nina - 24 mars 2010 13:06

kalle uppskattade inte min fråga igår... "Var du född när Hiroshimabomben föll???"   Tydligen var det någon gång under andra världskriget, så han uppskattade visste inte det...  Jobbigt med "äldre" pojkvänner...de var för gamla för att gilla ...

Av Nina - 21 mars 2010 20:20


behöver jag säga att jag längtar tills imorron?? Tror inte det va....:-)    ...

Ovido - Quiz & Flashcards