~*~Moi~*~

Alla inlägg under oktober 2008

Av Nina - 2 oktober 2008 23:14

idag har jag gett bort en t-shirt. det var kul!


Allvar? får jag den?
ja..de ville du skulle ha den.:)

Allvar? Du skojar inte?
Nej, jag är inte den skojiga typen.




Nä, här blir det inga barn gjorda inte. Så hej med er.

Av Nina - 1 oktober 2008 23:55

Satt och funderade lite innan idag på hur det var när man var liten...

tänk vad enkelt livet var då...Inte för att jag har världens alla bekymmer på mina axlar, inte alls. men man har så många måsten idag som man inte hade som barn...tack o lov för det, då hade man nog inte haft en rolig barndom...


Tänk, istället för att laga mat, så bakade man sandkakor. Ibland smakade man på dom, ibland lurade man någon annan dummer till att smaka på dom.


Istället för att tvätta, byggde man på mammas tvätthög genom att rulla sig i gyttja, klättra i träd, krypa i grottor. kommer aldrig glömma när jag hade fått ett par vita jeans när jag var kring 6 år, och sprang rakt upp bland all veden pappa höll på att kapa...ochs atte mig på en stock...fick kåda på nästan hela baksidan av byxorna. inte poppis. Men härliga tider=)


Man lekte mamma, pappa, barn och lekte att man hade ett eget hem. Idag har man ett eget hem och ibland leker man Mamma, Pappa göra barn...Skulle man råka göra ett, så är det nog fan slut lekt.


man byggde kojor av massa täcken, filtar, madrasser och kuddar och flyttade in i sin egen koja där man hade hemliga klubbar. Idag går man ut på klubbar, och hoppas innerligt att man var "hemlig" när man vaknar på söndagen.


man lekte kurragömma, och tyckte det var jätte kul. Både att leta, men framför allt att få gömma sig, för då fick man leta upp såååå-å bra gömmställen... idag drar man bara täcket över huvudet och hoppas att aldrig mera se dagsljuset.


Go natt.



Ovido - Quiz & Flashcards