~*~Moi~*~

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

How sad is this?!

Av Nina - 23 augusti 2007 13:48

Jag hittade denna text någonstans här på nätet när jag gled runt, mins dock ej vart...men fy vad hemsk...tårarna brände i ögonen! 

Jag var på en fest, mamma
Jag kom ihåg vad du har sagt.
Du har lärt mig att inte dricka sprit, mamma
Så jag drack läsk istället.
Jag kände mig verkligen stolt, mamma
Precis som du sa att jag skulle göra.
Jag har inte druckit och kört bil, mamma
Även om dom andra tyckte att jag skulle.
Jag vet att jag gjorde rätt, mamma

Jag vet att du alltid har rätt.
Nu är festen slut, mamma
Och alla åker hem.
När jag steg in i min bil, mamma
Visste jag att jag skulle komma hem ordentligt
Därför att det är så du har
uppfostrat mig,
att vara ordentlig och ta ansvar.

Jag började köra iväg, mamma
Men sen,
När jag kom ut på den stora vägen.
Den andra bilen såg mig inte, mamma
Och den körde rakt på mig med en smäll.
Nu ligger jag här på gatan, mamma
Och hör en polis som säger att
Den andra bilföraren är full, mamma
Och nu är det jag som får betala priset.

Jag ligger här och dör, mamma
Jag önskar att du kunde
Komma hit med detsamma.
Hur kunde detta hända mig, mamma?
Mitt liv försvann på en enda gång.

Det är blod runt omkring mig, mamma
Och det mesta kommer från mig.
Jag hör ambulansmännen säga, mamma
Att jag snart kommer att dö.
Jag vill bara säga, mamma
Jag svär, jag har inte druckit.
Det var dom andra, mamma

De andra tänkte inte.
Han va antagligen på
Samma fest som jag.
Den enda skillnaden är att han drack
Och jag kommer att dö

Varför dricker människor, mamma?
Det kan förstöra hela ens liv.
Jag har hemska smärtor nu.
Smärtor som skär som knivar.
Föraren som körde på mig
Kan gå, mamma
Jag tycker inte det är rättvist.
Jag ligger här och dör
Och allt han kan göra är att se på.

Säg till bror att inte gråta, mamma
Säg till pappa att va stark.
Och när jag kommer till himlen, mamma
Skriv "pappas flicka" på min grav.

Någon borde ha talat om för honom
Att inte dricka sprit och köra bil.
Om någon bara hade sagt det
Till honom, mamma
Skulle jag fortfarande vara vid liv.
Min andning börjar avta, mamma
Jag är väldigt rädd.
Snälla, gråt inte mamma
När jag behövde dig fanns du alltid där.

Jag har bara en sista fråga mamma
Innan jag tar farväl.
Jag har inte druckit sprit och kört bil,
Så varför måste jag vara den som dör?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ss

Av Nina - 28 juli 2010 20:35

tja fadderittan lambo!

Av Nina - 22 april 2010 08:14

det är lite mkt just nu, och inte så mycket som är roligt att blogga om. Därför inget bloggande nu heller.... Kanske egentligen är lika bra att lägga ner skien helt, men sen tycker jag ju att det faktiskt är roligt när jag väl gör det....   Nu gå...

Av Nina - 30 mars 2010 18:38

...jag har ju en blogg. Det har jag typ glömt. Jag fortsätter att glömma lite till, tiolls imorron... ...

Av Nina - 24 mars 2010 13:06

kalle uppskattade inte min fråga igår... "Var du född när Hiroshimabomben föll???"   Tydligen var det någon gång under andra världskriget, så han uppskattade visste inte det...  Jobbigt med "äldre" pojkvänner...de var för gamla för att gilla ...

Av Nina - 21 mars 2010 20:20


behöver jag säga att jag längtar tills imorron?? Tror inte det va....:-)    ...

Ovido - Quiz & Flashcards