~*~Moi~*~

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Nina - 3 mars 2010 19:08

Johoda, den blev minsann bra den där sockerkakan.

Av Nina - 3 mars 2010 17:34

...här bor i staden!!

Jag bakar sockerkaka för första gången i mitt liv efter högstadiet då man gjorde det under "pööööööööööjulök-Sonjas" vakande ögon. Sonja hon kunde göra sockerkakor hon, men hon kunde ine säga Purjolök på begriplig svenska... Jag tror hon var från skåne...det förklarar väl det mesta?

Och snål som fan var hon med diskmedlet.


"-EN droppe yes får ni ta. EN droppe sa jag!! Det där var minst tre!!!!"

Så lät det i slutet av varje lektion när det var dax att diska.

Behöver jag säga att David och jag blev vääldigt nervösa när vi råkade ta en halv flaska av det där yes diskmedlet och hela diskbänken såg ut som fejk snö hade tagit över den. Hur vi löste det?? Vi öppnade så klart fönstret och slängde ut som mycket skum vi bara kunde innan Sonja såg oss... Menändå tyckte hon att vi hade påtok för mkt diskmedel i vårt vatten när hon kom och det knappt var något skum. Då skulle hon sett innan. Då hade hon vredit sig i snål krämpor.


Åter till den där sockerkakan nu då... Det är ju itne så svårt att göra sockerkaka i sig. Me den ska ju bli god oxå...speciellt när man ska bjuda på den. Blir det skit av detta så är det jag som ringer Sonja så det så.

Eller blir det endast muffins hedanefter.

Ovido - Quiz & Flashcards